Portugalsko den 2.

Pondělí

Ráno budíček v sedm. Koukám, že v noci přibyl ještě jeden spolunocležník. Oba jsou kluci, takže žádná holka… Hygiena a podle plánu vyrážím v 7:15 na nádraží. Kupuju lístek, je to s přestupem. Dám si kafe to go s tím, že si kdyžtak dojdu ve vlaku. K mému překvapení je vlak zase metro anebo včera metro byl vlak, každopádně tady záchodky nemají 😮 Ale dobrý. 45 min a budu v Nine. Tam mám 13 min na přestup. Přestup OK, hned naproti stál správný vlak i se záchodem, ale nevyužil jsem. Za 20 min jsem v Barcelos, můj startovní bod. Jdu do centra, přece jenom potřebuju razítko do svého poutnického pasu, tzv. credentials. Narazím na cukrárnu a přes výlohu vidím ze mají i záchod 😊 Ještě jsem nesnídal tak si tam dám kafe a výborný pudinkový řez a to vše za 1,5e. A ještě mi poradí, kam pro razítko. Pak jdu do infocentra, kde dostanu razítko a vedle v suvenýrech si koupím mušli. To musí každý poutník mít na batohu, takový poznávací znamení. Pak konečně vyrážím na cestu. Zpočátku to jde dobře, ale pak začíná být horko, žízeň a hlad. Naštěstí je po cestě dost pítek. Pak spletu cestu a jdu blbým směrem, ale pán, který sedí v kavárně, mě směřuje zpět na camino. Je to hodně dobře značené, žluté šipky, ale já přesto někde jednu přehlíd. Potkávám nějaký obchod a koupím si ovoce na oběd. Potkávám taky první poutníky. Za dnešek jich potkám celkem dost a některé opakovaně. Už mám dost žízeň, pítka žádná a v mapě avizované hospodě zavřeno. Tady potkám nějakého kluka, který anglicky mele tak rychle, že mu vůbec nerozumím. V hostelu naproti zavřené hospodě mi řeknou, že mají pití jen pro ubytované, ale že po třech km bude hospa. Je a tam a sejdeme se tam všichni, co jsme se potkávali cestou. Dám si pivo a koupím 1,5 l vody. Za mnou sedí dvě oplácané holky a mluví česky. Tak s nima dám řeč. Mají toho plné zuby a dnes už to vzdávají a řeší ubytko. Já se vydám na posledních 12 km. Je to docela záběr na první den a před osmou se dobelhám do města Ponte de Lima. Tady najdu albergue, dám sprchu a běžím do města pro něco k jídlu, protože to prý v deset zamykají. Dám si kebab a víno. U vína napíšu pohledy a jdu zpět. Mám to taktak. Na pokoji se 40 lůžky vidím dost tváří ze dneška. Je to úplně plné. Šel jsem si napsat dnešní zápisky do společenské místnosti. Je půl jedenácté, tak se jdu podívat, jestli už se v pokoji spí. A spí. Dvakrát se tam proběhnu s baterkou a zalezu taky. Překvapivě i ve vedru, které je tady pod střechou, usnu hned.
Celkem jsem dnes nachodil 36 km.

Den 3.