Portugalsko den 9.

Pondělí

Ve dvě ráno jsem musel na velkou. Na chodbě stal nějaký kluk a psal si na mobilu. Tak jdu na záchod do přízemí. Pak zase ne a ne usnout a najednou je sedm 🙂 Všichni vstávají a v osm odcházejí, tak mám pokoj dvě hodiny jen pro sebe. Udělám si snídani a ještě zalezu. Po desátý vyrážím. Vítr ze včera furt pokračuje a mimo sluneční místa je docela zima. Jdu se kouknout na katedrálu. Rozhodl jsem se pro její návštěvu, ale nejdřív kafe. A taky si jdu poslat pohled 🙂

Vyrazil jsem do katedrály. Všude policajti se samopaly. Zákaz vstupu s batohy. Hned vedle je úschovna za 2,5e. Katedrála je úplně o ho… je to celý s lešením uvnitř a celá fronta, která se musí vystát, je kvůli tomu, aby člověk viděl hrobku pravděpodobně toho Santiaga? Lidi se tam modlit a mě se chce na malou celkem akutně, tak to beru přes náměstí do centra peregrinos a dojdu si tam. Pak bez batohu zkoumám město. Objevím tržnici a jsou tu super ceny, ale kdo by se s tím tahal. Najdu jeden park a k druhému cestu křižuje zakončení french way. Je tu kavárnička. Dam copa of red a jdu dál. Za decku 2,5e. Za to mají v tržnici celou láhev 🙂

Šel jsem do parku ale, byl to hřbitov s malým parčíkem. Tak jsem se vrátil, v Dia (místní řetězec obchodů) si koupil vodu a malý pivo a sedl si v parku, který jsem křižoval před hoďkou. Cígo a zpátky vyšlapat kopec do centra. Musím konstatovat, že se tady za den a půl už vyznám. Koupil jsem v tržnici láhev bílého a šel na toalety do centra peregrinos. Myslím, že už mě tady poznávají 🙂 Pak jsem oběhl krámky se suvenýry, koupil pár blbostí a cíga a šel do dalšího parku. Posledních 10 euro jsem si nechal na vlak. Místo oběda. Došel jsem si pro bágl a pak hned na nádraží. Myslel jsem, že mi to jede 16:13, ale jede to až v půl, tak jsem si tady kartou koupil pizzu a dvojku vína a čekám na zahrádce nádražího bistra. Nutno dodat, že proti ČR je to tady krásně čisté. I záchodky. Vlak pojede hodinu a pak buď najdu bus do Porta anebo tam přespím a budu to řešit ráno. Radši bych ale asi rovnou do Porta, i když zase je šance poznat ještě jedno místo ve Španělsku. Každopádně touhle kombinací toho uvidím ze Španělska i Portugalska víc, než kdybych vzal bus po dálnici a ještě ušetřím 15 éček. Bus totiž jede kolem oceánu. Doprava je tady neúměrně drahá. Za 5,9/km pro ara jezdí p. Maťátko svým autem. Tady to chtějí za 1km po jednotlivci 😐

Jak jsem ve vlaku pochopil, měl jsem docela kliku, že jsem vůbec sehnal lístek, protože lístek je s povinnou místenkou a bez místenky by mě nesvezli. Vlak je až na dvě místa plnej. No jsem zvědavý na Vigo. Právě jedeme kolem oceánu. Nádhera.

Cesta vlakem nic moc. Moje sedadlo bylo v jídelní čtyřce a černoch, který měl sedět proti mně, si sednul na špatný místo přes uličku, čímž mi tam přihrál tři španělský asi kurvy. Ta jedna byla extra nechutná. Drbala si pindu, kejchala a prskala a žvejkala, no jak pí.. a zřejmě si myslela, že to je top toho, co může předvést, aby zaujala. V půlce cesty se vagon vyprázdnil až na naši čtyřku. Zasr… černoch. Vydržel jsem to s nima až do Viga. Myslím, že se bavili i o mě, fotili si mě zvlášť, pak i s tou, co seděla vedle mě. Podle mě už jí to taky sra… Vylezl jsem na Vigo hl. nádraží. Autobusová zastávka nikde. Špatná příprava. Pěšky dva kiláky. Přestože jsem v tempu, mapy.cz opět selhaly a zavedly mě do slepé uličky. Přepínám na iPhone mapy. Najdu správnou ulici a mám sedm minut na to najít zastávku. Bohužel je to taková naše Kolbenova, co do délky. Nevím, na kterou stranu se mám dát. Jeden chlapík mě pošle samozřejmě na tu špatnou stranu 😊. Tam mi nějaký kluk, sice španělsky, ale s posunky vysvětlí, že je to na druhém konci a že je to autobusák (říká „grande stación“). Tak to aspoň najdu, dojdu si tu na záchod, doptám se na informacích na zítřejší spoje a nabiju mobil, který asi brzy zdechne. A bookuju pokoj se snídaní za 15 eur kousek od centra. Jdu hledat.

Tak jsem našel. Je to hodně retro ubytko. Ale je to i se snídaní 🙂 Jsem tu sám a majitel vypadá dost podivínsky podobně jako to ubytko. Ještě, že mám základy krav magy. Když se vrátím ze záchoda, vedle v pokoji je nějaký kluk. Tak asi sám nebudu. Uf. Trochu mě překvapí, když chci zaplatit tak říká, že už jsem platil. Mrknu na účet a fakt že jo 😮

Trochu se učešu a jdu do města. Ulice nic moc, ale přístav moc hezký. Sednu si tady, dám si červené a vodu a dostanu olivy a koukám na přístav ozářený západem slunce. Docela mě překvapuje, že když jsem šel camino okolo Viga, lítaly letadla a dnes jsem ještě neslyšel jediné.

Ještě jsem si proběhl místní „stínadla“, našel park kam chci jít ráno než mi pojede autobus a vyrazil k hostelu. Podle tašek už nejsem v pokoji sám, ale momentálně jo. Dám si sprchu, pozavírám dveře, pozhasínám a jdu spát. Navzdory hluku z ulice usnu a když se vrátí spolunocležníci, na chvilku se vzbudím, ale pak už zase OK.
Celkem jsem dnes nachodil 16 km.

Den 10.