Thajsko den 9.

Den 9. – Lanta

Po noční jízdě vlakem, snad i se spánkem, nás budí průvodčí lehce po sedmé hodině a už musíme jet v pozici sedmo. Do TRANGu dorážíme asi v 8:00. Na nádraží odmítáme první nabídku na odvoz na LANTU za 350 BHT a značně pozenitovým Tuk Tukem jedeme na místní autobusák. Tady už je to za 250 BHT, vypadá to i na slušné svezení. Tedy do chvíle, než po rychlé snídani (jak jinak než rýže a maso, V zeleninu) nastoupíme. Usadí nás asi na nejméně pohodlná sedadla a jedeme. Hned za městem si řidič zastavuje pro benzín. Pak mi V navrhne, že se prohodíme. Ještě, že to odmítám (asi bych pak už měl asi pocit, ze mě ten nahoře nemá rád). Po chvíli totiž zastavujeme u nějakého skladu a řidič nás na našich už tak stísněných místech utemuje čtyřmi pytli čehosi, co smrdí a lezou z toho brouci. Pak dorazíme k mostu, tedy domnělému. Volám paní Alence dle původní dohody, která nás má ubytovat. Ráno jsem jí psal z nádraží na WhatsApp (to tady snad používá každý) že přijedeme. Je trochu rozpačitá, protože podle ní jsem měl psát dva dny předem a zrovna dnes je na svatbě. Nicméně na nás čeká ve městě a veze nás do „resortu“ Nui Bay Villas. Cestou nám zastaví v 7Eleven na nezbytný nákup, dává rady, co a jak na Lantě a v Thajsku vůbec a doporučuje skútr, který si teda hned půjčujeme po cestě. Půjčovné usmlouváme ze 300 na 200 BHT/den, koupíme benzín a jedeme k vile. Tady se po krátké prohlídce snažíme s paní Alenkou (jak jí nazývá Pavel a jeho dcera) rozloučit, poté co jí dáme 2000 BHT za úklid, ale nějak se nemá k odchodu (ani po podání ruky) tak se ptám, co jsme dlužni za cestu. Odpověď „no aspoň na benzín, tak 300 BHT“. S tichým klením předávám a poslouchám kecy, že taxi by nás stálo víc. Hned jak si prolezeme vilu, jdeme na pláž. V se zdá být spokojená. Na pláži koupačka, mě už to po dvou hodinách prudí, tak si jedu na vilu pro cíga. Vracím se pro V a jedeme na večeři. Jídlo zase není podle představ a V opouští nálada. Bože! Hned vedle jsou informace, tak jdeme objednat na zítra koupání se slony. Dáváme jako zálohu poslední prachy, které měly být na nákup. V mě posílá do vily pro další s tím, že si zatím něco dá. Vracím se s penězi a jdeme do Tesca. Kupujeme hromadu věcí, pak ještě pro zeleninu a ovoce ke stánku. Asi po hodině se vracíme. V opět bez nálady. Vybalíme, jdu na terasu na pivko a cígo, V mizí dolu do ložnic a asi spí. Je to už přes hodinu, co mě beze slova opustila. Přemýšlím, jak jí to tady zpříjemnit…

den 10.