Velká Fatra den 4.

Pondělí

Spaní bylo luxusní. Ráno vstáváme asi v devět. Verča cvičí před chatou a já si dávám kafe a cígo a pak snídaně. Dnes nás čeká ještě pár vrcholů. Mají být bouřky, ale zatím je sluníčko a vedro. Verča jde ještě pro vodu. Já si zarelaxuju, zabalíme a uděláme pár fotek a vyrážíme kousek po žluté zpátky na červenou. Kdybychom nebyli na Slovensku a někdo nás vysadil tady, řekl bych, že jsme v Rumunsku. Kopce, ovce, příroda, atmosféra. Vše jak v Rumunsku. Výšlap na Kladskou je docela záhul. Teda pro mě. Verča jde tradičně lehkým krokem pár desítek metrů přede mnou. Nahoře jsem propocený. Verča už relaxuje a chce cígo. Zamítám. Dávám pouze vrcholový rum. Začíná trochu poprchávat. Nasazujeme pláštěnky na těla i na batohy. Za chvíli je po, tak zase pláštěnky dolů. Cesta jde hustým lesem s popadanými stromy a občas se ztrácí. Voda nikde. Najdeme si místo na oběd a pojíme. Dochází i voda. Pak stoupání. Hledám vodu. Verča je někde za mnou. Jdu už poměrně dlouho sám a na rozcestí s modrou na ní čekám. Mapy.cz ukazují vodu asi kilák po modré, tak vyrazím s lahvemi k prameni. Bohužel žádný pramen nenajdu, i když mapy sveřepě tvrdí, že jsem u něj. Mimoděk si vypnu letový režim a přichází zpráva o zmeškaném volání od Verči a taky zpráva, že se ztratila. Vracím se zpět, což je stoupák. Dojdu zpocený zpátky na rozcestí. Verča pořád nikde. Volám jí. Zní dost zoufale, ale cestu našla. Po chvíli se objevuje. Je lehce vystreslá, dáme pauzu a pak jdeme dál. Další zakreslená voda ani po usilovném hledání ve stráni zase není. Je tu ale místo na spaní. Nicméně jdeme dál. Cesta je docela namáhavá, popadané stromy a díky dešti to i trochu klouže. Voda je podle mapy asi 2 km. Tak jdeme. Prší a začíná se stmívat. Když vyjdeme z lesa, je tady nádherný palouček akorát pro stan. Shazujeme batohy a pro vodu, která je necelý 1 km od nás, už jdeme na lehko. Je to docela obtížný terén. Zítra to půjdeme znovu s batohy 🙂 Máme!! Hurá. Dotankujeme vodu do všech PETek. Vracíme se, stavíme stan, dáme slivku a cígo, zuby a zalezeme. Verča mi ještě předčítá anglický článek, ale já už klimbám a za chvíli usínám. Spí se mi skvěle.

Den 5.