Rumunsko 2019

Rumunsko - Fagaraš, před rokem zvažovaná cesta do rumunských hor se stavá skutečností v srpnu. S V. jsme naplánovali trasu na pět dní, V. inspirovaná články na internetu, já s nadšením naivy přechod celého pohoří z Turnu Rosu do Brašova po červené. Impozatní výhledy vykoupené mnohdy výstupy a sestupy na hraně mých fyzických sil. Došli jsme lehce k půlce cesty do Brašova a sestoupili do příznačně nazvaného městečka Victoria.

Vstávání na pohodu, většinou vyrážíme kolem jedenácté nebo spíš po, denně jdeme kolem 10-12 km, pastevečtí psi popisovaní jako krvelačné bestie jsou přátelští, jedna zmije a stáda ovcí, svišť...

Cestu do Rumunska jsme si užili v lehátkové úpravě auta, kterou jsem vymyslel den před odjezdem. Cesta se spaním v Maďarsku a s koupáním v Rumunsku. Cestu zpět jsme si zpestřili návštěvou maďarského Szegedu, Budapešti a slovenských Malých Karpat.

Celkově jsme strávili na cestě 10 dní, v horách zdolali 62 km s celkovým převýšením 4,5 km za šest dní, na cestě zpět jsme mohli našlapat dalších cca 40 km. Jelikož se Fagaraši říká též deštivé pohoří a podle ohlasů tam i dost prší, měli jsme i my obavy, aby nám počasí trek nezkazilo. Jsme ale asi oba děti štěstěny, protože až na jeden večer, kdy pršelo, jsme měli po celou dobu nádherně.